„Obchodníci musí být zárukou dobrého obchodu a bezpečí”
Obchodní oddělení je nosnou páteří celé společnosti. Úspěšnost firmy závisí z velké části právě na něm a na výkonnosti a produktivitě samotných obchodníků. Jak najít ty správné lidi? Jak s nimi dál pracovat? A jak je motivovat? O tom všem jsme si povídali s obchodním ředitelem Tomášem Vodákem.
Hledání jehly v kupce sena?
Ze všeho nejdříve je třeba tým vybudovat, proto jsme nábor nových obchodníků „rozjeli“ hned na několika frontách. Spustili jsme kampaň na LinkedIN, využíváme pracovní portály a oslovili jsme i naše kolegy, které žádáme o doporučení. „Nejlepší totiž je, aby si oni sami k sobě našli lidi podobného ražení, se kterými se jim bude dobře pracovat a v týmu tak vládla příjemná atmosféra. Rýsuje se také spolupráce s finančními poradci, kterým zprostředkování bydlení chybí v jejich portfoliu služeb pro klienty,“ nastiňuje budoucí plány Tomáš. A jak si ideálního obchodníka představuje? „Hledáme obchodníky se srdcem. Ne ty, kteří chtějí dělat tvrdý byznys a hnát se za ziskem, ale ty, co se umí nacítit na klienty, umí jim naslouchat a chtějí s nimi budovat dlouhodobé vztahy založené na vzájemné důvěře. Jde nám tedy především o hodnoty, které daný obchodník má a podle kterých skutečně žije a jedná. Tím, že si za nimi stojí ve všech situacích, přispívá ke kultivaci realitního trhu.“
Tým jako živý organismus
Vybudováním obchodního týmu ale všechno teprve začíná. Jedná se totiž o živý organismus, se kterým se musí neustále pracovat. Všechno stojí na vzájemné komunikaci, proto důležitou roli hrají pravidelná setkávání, která probíhají jak na denní, tak na týdenní bázi. „Každé ráno se konají krátké meetingy, během kterých probíráme, co nás ten den čeká. Dvojnásob prospěšná je tato činnost hlavně pro nováčky. Pravidelně se potkáváme také na pátečních interaktivních schůzkách, na kterých se radíme, školíme, ale taky bilancujeme a hodnotíme, co se povedlo nebo co by se naopak dalo dělat líp. Vzájemně si tak poskytujeme zpětnou vazbu.”
Opomenout nesmíme ani motivaci. Bez nadšení, zápalu a té správné energie to fungovat nemůže. Každý obchodník se však po určité době ocitne v situaci, kdy věci nejdou tak, jak tomu bylo doposud a přestane se dařit. „Neúspěchem bychom se ale neměli nechat rozhodit. Posouvá nás totiž dál a ukazuje nám, že je potřeba hledat nové cesty. Jako nástroje podpory nám pomáhají statistiky, které si každý obchodník vede. Jejich prostřednictvím můžeme sledovat trendy a změny v čase a dělat ty správné kroky. Například znásobit některé činnosti nebo regulovat míru jednotlivých aktivit a tím se postupně přibližovat ke stanoveným cílům,” vysvětluje Tomáš.
Vzhůru do nekonečna
A co nás čeká v roce 2022? „Příští rok pro nás bude rokem velkých změn. V život uvedeme náš realitní ekosystém VITOM, který bude klást na obchodníky nové nároky. Už nebudou specializovaní jenom na jeden produkt, ale měli by být schopni obsáhnout kompletní portfolio našich produktů – od pronájmu přes prodej a nákup nemovitostí až po investiční příležitosti v podobě dluhopisů. Připravujeme zaškolovací a adaptační procesy, které jim umožní projít celým systémem a vyzkoušet si, v čem se sami cítí nejlíp. My je v tom plně podpoříme a umožníme jim vyniknout. Věřím, že díky tomu se nám podaří vybudovat stabilní a pevný tým. Tým, který poroste a zároveň v něm budou zůstávat ty stejné tváře, které budou pro klienty zárukou dobrého obchodu a zároveň také bezpečí.”
Chcete se stát součástí takového týmu i vy? Ozvěte se nám na kariera@vitom.cz. Budeme se těšit.
Mohlo by vás zajímat
Hledáme lidi se stejnou energií, jakou máme my
Měníme český realitní trh k lepšímu
Smysl života je takový, jaký mu dáme