„Když milujete to, co děláte, je velmi jednoduché posouvat se dopředu”
Kolegyně Zuzana Celarová je jasnou ukázkou toho, že když se chce, všechno jde. Stačí mít cíl a jít si za ním. Ve firmě začínala jako specialistka zákaznického servisu a během dvou let se dokázala vypracovat na ředitelku produkce. Její nasazení do práce je obdivuhodné, její nadšení a energie nakažlivé a její láska, s kterou o firmě a lidech v ní mluví, inspirující.
Jak dlouho už jsi ve VITOM?
Už dva a půl roku.
Zuzi, ty ses vypracovala poměrně rychle. Mohla bys popsat, jaká byla ta tvá cesta?
Začínala jsem na pozici zákaznického servisu, kde jsem byla úplně sama. Tady jsem řešila požadavky majitelů i podnájemníků, lehkou administrativu, účastnila jsem se porad, přinášela nápady na zlepšení. Hodně jsem se taky vzdělávala sama, spoustu jsem se toho naučila třeba o našich softwarech. Postupem času ke mně přibyl kolega a já se v roce 2020 stala vedoucí zákaznického servisu, který má aktuálně šest lidí a dál se rozšiřuje. A protože se nám daří plnit cíle a plány a přicházet s nejrůznějšími inovacemi, tak jsem byla povýšena na ředitelku celé produkce. Teď pode mě spadá nejen zákaznický servis, ale i tým technických služeb.
Jak těžké bylo se v rámci firmy posunout? Co ti v tom nejvíce pomohlo?
Určitě to byl můj přístup. Jsem hodně cílevědomá, je pro mě přirozené dělat věci skvěle a chtít víc. Ve VITOM se cení proaktivita a já se nebojím přicházet s novými nápady, otevřít pusu a říkat věci nahlas. A právě to mi pomohlo, abych se tak rychle posunula výš. Hodně jsem také pracovala na svém vnitřním rozvoji, který jde s úspěchem ruku v ruce. Ale hlavně: když milujete to, co děláte, tak je velmi jednoduché posouvat se dopředu. Alespoň ve VITOM to tak funguje, jsme skupina lidí, kteří milují to, co dělají a věří v to, co dělají. Za mě je to práce snů.
Dala ti práce na zákaznickém servisu nějakou zkušenost, kterou využíváš doteď?
Stoprocentně, to mi dalo nejvíc. Zákaznický servis musí vědět všechno a zároveň se tam všechno dozvíte, o procesech a postupech ve firmě, o klientech a jejich potřebách, o tom, co jsme schopni pro ně udělat. Naučíte se tady používat selský rozum a přistupovat k lidem individuálně. Zároveň vás to vytrénuje v rámci zachování klidné hlavy, máme různé komunikační tréninky, jak projevit emoce, jak správně vést hovor a hlavně jak lidem skutečně naslouchat, abychom slyšeli to, co opravdu chtějí.
Co všechno vlastně oddělení zákaznického servisu řeší?
Na starost má hlavně komunikaci, a to nejen směrem od klientů, ale napříč celou firmou, taky s právníky, s pojišťovnami. Je to hodně flexibilní a zajímavá práce, která není nikdy jednotvárná, každý den se řeší jiné věci, v tom je velká síla této pozice. Navíc se tady člověk může snadno vyprofilovat. Tím, že si zkusí všechno, zjistí, co ho nejvíc baví.
Říká se, že všechno je o lidech, podle mě to ale u zákaznického servisu platí dvojnásob. Kdo se vlastně na tuto pozici hodí?
Ideální je empatický člověk, který se umí vcítit do druhých lidí a zároveň má chuť jim pomáhat. Protože přesně to my děláme – pomáháme řešit nějaký problém. Musíme si uvědomit si, jak by bylo nám, kdybychom byli v jejich situaci a co bychom chtěli, aby pro nás ta firma udělala. Pak je velice jednoduché se rozhodnout.
Lidé na zákaznickém servisu dělají firmě jméno. Jak o ně firma na oplátku pečuje?
Snažíme se, aby se u nás cítili skvěle, takže jim vycházíme maximálně vstříc, třeba prostřednictvím občasných home officů nebo jim v rámci pracovní doby umožňujeme jít se na hodinu projít, zacvičit si, provětrat si hlavu. Velký důraz klademe na koučinky, seberozvoj a na různá školení, protože chceme, aby se posouvali dál – kariérní růst je u nás standardem. Například můj kolega, který se ke mně v roce 2020 přidal, se nyní ze specialisty zákaznického servisu stane vedoucím. Proto teď rozšiřujeme tým o člověka, který ho nahradí na jeho stávající pozici a pomůže nám dosáhnout našich vizí.
Zákaznické oddělení je ale jenom jedna část, kterou máš pod palcem. Jako ředitelka produkce máš daleko širší „záběr“. Mohla bys přiblížit, co všechno děláš?
Starám se o zákaznický servis a technické služby, nově rozjíždíme také projekt ekorekonstrukcí. Řeším různé kauzy, pracuju na tom, aby se minimalizovaly stížnosti, komunikuju s právníky, s dodavateli, úzce spolupracuji s obchodem, dohlížím na školení, kontroly.
Zuzi, to je spousta povinností a obrovská zodpovědnost, což musí být celkem stresující. Co tě na tvojí práci nejvíc baví?
Stresující je to jenom v případě, že si to takové udělám. Je toho hodně, ale mně na tom baví to, že pomáhám ve vývoji něčemu skvělému – chceme, aby po nás něco zůstalo, abychom pomohli planetě, lidem, aby se cítili v bezpečí a žili v bezpečném domově. Když vidím, že moji lidé jsou spokojení a rostou, tak co víc si přát. A moc se těším na další projekty, které přijdou. Miluju svoji práci a za nich bych ji nevyměnila. A největší benefit jsou lidé, které tady kolem sebe mám.
Co je pro tebe největší radost, kdy vypneš?
Miluju jízdu autem, ať už různými serpentinami nebo na okruhu. Při tom vypnu úplně skvěle. Každé ráno dělám tai chi, medituju. Taky chodím na ženské kruhy, hodně si čtu, zpívám a miluju přírodu.
Co bys vzkázala zájemcům, kteří uvažují o práci u nás?
Budete dělat něco, co má smysl. I když to zní jako klišé, tak VITOM je specifická firma, ve které to opravdu platí. Chceme pomáhat a ten vnitřní růst a seberozvoj, který tady člověk může mít, je neuvěřitelný. Navíc se tady naslouchá úplně všem a je jedno, na jaké pozici jste.
Chcete u nás pracovat?
Chtěli byste se stát součástí našeho týmu? Dejte nám o sobě vědět a pošlete svůj životopis na kariera@vitom.cz. Rádi se s Vámi setkáme.
Mohlo by vás zajímat
Hledáme lidi se stejnou energií, jakou máme my
„Pracovat s lidmi, kteří svému řemeslu rozumí, je čistá radost”
„Nejvíc se člověk naučí praxí”