Blog > „Pracovat s lidmi, kteří svému…

„Pracovat s lidmi, kteří svému řemeslu rozumí, je čistá radost”

Akční, upovídaná, vždycky pozitivně naladěná. Tak by se dala ve zkratce popsat naše vedoucí marketingu Jana Chini. Kvůli rebrandu značky má teď práce nad hlavu, navíc ne vždycky jde všechno jako po másle. Ona ale překážky překonává s lehkostí a humorem sobě vlastním.

 

Jak dlouho už jsi ve VITOM?

Už to bude tři a půl roku.

Jaká byla tvoje cesta k roli vedoucí marketingu u nás ve firmě? Co jsi dělala předtím?

Po vysoké škole v Brně jsem se přestěhovala do Prahy, kde jsem začala pracovat v digitální agentuře jako copywriter. Zde jsme tvořili primárně on-line kampaně pro značku Oskar, na jejíž straně tehdy stál copywriterský guru, Martin Jaroš. Po třech letech jsem si odskočila na rok pracovat do Severního Irska a procestovala jsem Indii. Po návratu jsem zakotvila na pár let v reklamní agentuře Leo Burnett. Když začaly tikat mateřské hodiny, rozhodla jsem se přestěhovat zpátky do Brna. Zde jsem už definitivně přešla na stranu značky, nejprve to byl MY FOOD, který jsem pomáhala rozjíždět. Vyzkoušela jsem si i pobyt v korporátu. Pak proběhla chvíle nabírání zkušeností s prací designéra služeb v Pábení a pak skok do Garantovaného nájmu.

Mohla bys popsat, co přesně obnáší tvoje současná pracovní pozice? Co máš všechno na starost?

Řekla bych, že na denní bázi dělám marketing od čumáčku po ocásek. Marketing u nás, asi jako v každé firmě, pomáhá plnit obchodní plány. V případě služby Garantovaný nájem to je zvyšování zájmu o službu prostřednictvím on-line a off-line kanálů. Plus práce na rozvoji oddělení, systémů a procesů, se kterými pracujeme. Už téměř rok mám velkou posilu v copywritingu, s PR a on-linem či off-linem pomáhají externí agentury.

Teď před tebou stojí velká výzva, která je spjata s rebrandingem naší značky.

Ta stojí před námi všemi. Majitelé firmy Tom a Viktor přehodnotili svoje životní i firemní vize, takže už téměř rok makáme na obří změně. Původně jsme tomu s nadsázkou říkali lehký „refresh brandu“, než nám došlo, že to musíme vzít z gruntu. Nyní je tak z toho mega rebrand se vším všudy. Pro markeťáka je to krásná práce. Když se sejde správný tým, který chápe svůj účel, tak to do sebe zapadá. Zní to tedy téměř jako pohádka, ale je to samozřejmě hodně náročné. Ke svým všedním povinnostem se všichni napříč odděleními zároveň účastní nejrůznějších worskhopů, musí chápat smysl změny, jak to ovlivní jejich práci, na co se mají připravit… Takže my i externisté, kteří nám s rebrandem pomáhají, jedeme hodně punk. Ale víme proč, kam směřujeme. A navíc se brzy stěhujeme do nových eko-kanceláří, na to se všichni moc těšíme.

Jak takový proces probíhá?

Začalo se tím, že majitelé popřemýšleli nad svými životními hodnotami. Jaké role chtějí mít v osobním životě i ve firmě, kam chtějí směřovat. A jakým způsobem by si přáli své vize naplnit skrze firmu. Přišli na to, že chtějí inspirovat k péči o prostředí, vést lidi k zodpovědnosti a vědomému přístupu. Řekneš si, že tohle by přece chtěl žít každý. Ale není to tak. Stane se nám, že nováček od nás po jednom dni odejde. Prostě tomu nerozumí a necítí se v tom. O to víc to ale funguje těm, kteří to mají stejně. Díky definování našeho poslání je nyní tým hodně kompaktní.

Co následovalo po ujasnění rolí a vizí?

Stovky hodin workshopů a výzkumů. Rozjíždíme nové služby, takže jsme museli přijít na to, kdo je náš zákazník, jaké má potřeby, obavy. Jak naše služby udělat výjimečné, kvalitní a konkurenceschopné. Pracujeme na tom všichni společně. Celým procesem nás provází designérka služeb Danča Salačová, která vytahuje z rukávu jednu metodiku výzkumu a nejrůznějších cvičení za druhou. Navíc je pes na timing, bez ní bychom nebyli tam, kde jsme. Filozofickými úvahami nás provedl Filda Hanák, s vizuální stránkou nového brandu pomáhá Klára Mikulcová., eko-design rozvíjí Lucka Rožanská. Pracovat s lidmi, kteří svému řemeslu rozumí, je čistá radost. A bude to pecka, až to bude venku.

To vypadá jako balík práce i do budoucna, takže do marketingu hledáš posilu – on-line specialistu. Jak by měl vypadat ideální kandidát?

Naše komunikace je na on-linu hodně postavená. Hledám člověka, který ví, že dělá marketing pro lidi. Takže bude chtít vědět, kdo je jeho zákazník a jak se chová v on-line prostředí – ať už jde o procházení našich webů nebo brouzdání po „sockách”. Jeho prací bude vymýšlet on-line kampaně a dohlížet na práci PPC agentury, rozesílat mailingy, pracovat s databázemi. Neustále se bude vzdělávat, protože v on-linu platí, že kdo chvíli stál, stojí opodál. Taky to bude člověk zvídavý a kreativní, bude neustále něco nového zkoušet, testovat a vyhodnocovat. Ale hlavně bude přivádět obchodníkům kvalitní leady, abychom splnili plán, samozřejmě! Tak to je můj vysněný kolega či kolegyně.

Aktuálně se ve světě děje spousta věcí – korona, válka.. Jak tyto události poznamenávají marketing?

A jsme opět u našeho poslání, kterým je inspirace k vědomému rozhodování. K tomu je třeba mít informace, chápat souvislosti. S tím můžeme našim klientům pomoci, a to děláme. Naše mailingy mají více než 40% openraty. Snažíme se psát užitečný obsah, mít srozumitelně napsaný web a dobře promyšlené UX. Korona i současná válka na Ukrajině hýbou děním na světových trzích i trhem s bydlením. Nabízíme náš úhel pohledu. Jak investovat, jak ochránit rodinu, jak přemýšlet nad budoucností a dopadem našeho způsobu života na planetu.

Co tě i po tolika letech na marketingu baví?

Že může mít hlubší přesah, než jen vzbuzovat chtění po produktu či službě. Je radost dělat markeťáka v kolektivu lidí, kteří sdílí podobné hodnoty, umí si věci vyříkat, plnit dohody. A když to občas neklapne, tak je z toho jako omluva skvělá snídaně pro celý tým, jako třeba dnes.

Jak trávíš svůj volný čas? Vím, že jsi hodně akční, ráda zkoušíš nové věci a na žádnou výzvu neřekneš ne.

Už nějakou dobu mě hodně baví lezení, jak na stěně, tak venku na skalách, už jsem se vydrápala i na ledovec. Je to dřina, ale skvělá možnost posunout svoje limity, strávit čas s fajn lidmi venku v přírodě. Na lezení chodím i s dětmi, takže máme společnou radost, což je nejvíc.

Co bys vzkázala zájemcům, kteří uvažují o práci u nás?

Už ať jsou tady!

Chcete u nás pracovat?

Chtěli byste se stát součástí našeho týmu? Dejte nám o sobě vědět a pošlete svůj životopis na kariera@vitom.cz. Rádi se s Vámi setkáme.

Mohlo by vás zajímat

Hledáme lidi se stejnou energií, jakou máme my
V práci vidím vyšší, dlouhodobější smysl

Odebírejte newsletter

Získejte dobré rady a tipy ze světa dlouhodobého pronájmu.
Přihlásit se k odběru

Ptejte se nás na cokoliv

Máte dotazy na pronájem svého bytu? Rádi vám poradíme.
Kontaktujte nás

Další články

Zadejte e-mail a přihlašte se k newsletteru:

*Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Poslední krok...

Vyplňte vaše kontaktní údaje a odkaz na záznam vám pošleme ihned.

Pojďme probrat možnosti Garantovaného nájmu u vaší nemovitosti

Vyplňte nám krátký formulář, abychom se mohli připravit. Ozveme se zpět do jednoho pracovního dne.

Políčka s * jsou povinná.

[forminator_form id="1180"]

Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Spěchá to? Zavolejte nám

777 467 487

od pondělí do pátku 9–17 hod.

nebo napište na info@garantovanynajem.cz