Blog > „V práci vidím vyšší, dlouhodobější…

„V práci vidím vyšší, dlouhodobější smysl”

Bez technických služeb a zákaznického servisu by naše firma nemohla existovat. O to, aby obě tato oddělení fungovala na jedničku, se stará ředitel produkce Marek Zondlak. Co všechno tato jeho pozice obnáší? Co na ní považuje za nejtěžší? A proč klade takový důraz na dodržování řádu?

 

Jak dlouho už pracujete ve VITOM?

Nastupoval jsem 1. října 2021.

Co jste dělal předtím? Měl jste nějaké zkušenosti z oblasti realit?

Z oblasti realit ne. Působil jsem v logistice, skladování a v průmyslových provozech, kde jsem se z dělnických pozic vypracoval až do managementu.

Jak jste se dostal zrovna k nám? Co Vás na firmě zaujalo?

Za prvé jsem spokojeným klientem, protože vlastním nemovitost, kterou VITOM spravuje. A za druhé se dobře znám s majitelem, s Tomášem Suchomelem jsme dlouholetí kamarádi.

Vy působíte na pozici ředitele produkce. Co si pod tím názvem máme představit?

Náš produkt má dvě linky – lidi a nemovitosti. Pod sebou mám dvě oddělení, a to zákaznický servis, který pečuje o lidi, a technické služby, které pečují o nemovitosti. Oba aspekty jsou důležité a nemohly by bez sebe existovat.

Mohl byste popsat, jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Při vedení lidí musím znát tu nejzákladnější náplň práce všech pozic pod sebou a jejich produkty. Takže má pracovní náplň je stoprocentní zodpovídání se za péči o lidi a nemovitosti majitelům firmy – tedy od schvalování faktur, jistot, kompenzací až po návrhy a schvalování řešení nestandardních situací, které se nějakým způsobem vymykají tomu, co je běžné, ať už přístupem klienta nebo kondicí dané nemovitosti.

To je spousta činností. Vy na to všechno ale nejste sám, máte kolem sebe tým lidí. Jak je strukturovaný?

Pro lepší pochopení bych to přirovnal k filozofii hradu. Obchodníci jsou kupci, kteří jezdí po okolí a přivádí klienta do hradu, kde my vytváříme produkt. U brány ho pak obchodník předává vrátnému – v našem případě back office, který klienta zasmluvní. Ten už tedy potom ví, co ho čeká a kdo za ním přijde. Technické oddělení pak vytváří a udržuje jeho produkt, aby ho mohlo bez škrábanců předat. Zákaznický servis se pak stará o to, aby se klient cítil dobře, odbavuje jeho požadavky a správně komunikuje vše, co je potřeba.

Momentálně rozšiřujete svůj tým. Jaké posily hledáte? Co musí umět, jaké jim nesmí chybět zkušenosti, znalosti?

Ano, hledáme nové lidi. Chceme se totiž zaměřit na nový produkt (eko)rekonstrukcí, tedy odbřemenit majitele a převzít za ně zodpovědnost při dozorování a dohlížení. Aktuálně tedy potřebujeme vedoucího technických služeb, který bude disponovat teoretickými i praktickými zkušenostmi s hlídáním staveb, s dozorčí činností, zároveň mu nesmí chybět manažersky procesní znalosti. Dále máme otevřené nové pozice na techniky nebo lépe řečeno průvodce bydlením, kteří budou fungovat jako takoví koučové pro podnájemníky a budou dávat pozor na to, aby bylo všechno v pořádku nebo aby se to do pořádku dalo. Musí to být lidé, kteří jsou pečliví, mají smysl pro detail, jsou komunikativní, nestydí se mluvit. Umí říkat věci narovinu, ale přitom asertivně a slušně.

Jaké lidi kolem sebe potřebujete, aby se Vám dobře pracovalo?

Otevřené, spolehlivé, cílevědomé, kteří se chtějí neustále vyvíjet, zlepšovat a růst. Kteří si jdou za svým cílem, ale zároveň umí pracovat v kolektivu, podporujeme totiž individualitu, ale ne individualismus.

A na druhou stranu – co vy děláte pro to, aby se lidem dobře pracovalo s Vámi?

Z mých zkušeností se lidé necítí příjemně, pokud je hodně nejasností. To platí i obecně v životě, že největší strach vzbuzují věci, o kterých toho moc nevíme. Snažím se proto dávat svým lidem jasný řád, aby věděli, co se od nich čeká, co mají dělat, co případně mají čekat, když něco neudělají. Tento řád pak vede k větší pohodě, klidu a k větší efektivitě.

Co je nebo bylo na Vaší práci nejtěžší? Byly to ty začátky, kdy jste musel naskočit do rozjetého vlaku, nebo je to právě vedení týmu, případně řešení akutních a často i nepříjemných věcí se zákazníky?

Nejtěžší a zároveň nejdůležitější je si správně ty věci rozdělovat – co je standard, co bychom měli dělat, co je správně, jestli to nezměnit. A potom si to začít třídit podle priorit, podle způsobů řešení atd.

Co Vás naopak na Vaší práci baví?

To, že vidím ve vizích společnosti vyšší, dlouhodobější smysl. Na rozdíl třeba od korporátů, kde všechno končilo kvartálem a jelo se jen na čísla.

Co je vaším cílem na pozici ředitele produkce? Čeho chcete dosáhnout?

Mým cílem je, aby si pod VITOM lidé představili krásné byty, o které je dobře postaráno a ve kterých je dobře postaráno také o samotné podnájemníky. Byty, ve kterých se jim hezky bydlí, ve kterých se cítí příjemně. S tím souvisí i naše ekovize, protože všichni chceme žít v krásném, zdravém prostředí.

Když máte čas, čím se od práce odreagováváte? Co Vás těší?

Odreagovávám se s rodinou, rád trávím čas v přírodě, procházkami v lese, při zahradničení, ale třeba i při tréninku bojového umění.

Co byste vzkázal lidem, kteří o práci u nás uvažují?

Každý, kdo má otevřené srdce a mysl, ať se nebojí k nám přijít. Protože dobří lidé se vejdou všude a najdou spolupráci vždycky.

Chcete u nás pracovat?

Chtěli byste se stát součástí našeho týmu? Dejte nám o sobě vědět a pošlete svůj životopis na kariera@vitom.cz. Rádi se s Vámi setkáme.

Mohlo by vás zajímat

Nejvíc se člověk naučí praxí
Hledáme lidi se stejnou energií, jakou máme my

Odebírejte newsletter

Získejte dobré rady a tipy ze světa dlouhodobého pronájmu.
Přihlásit se k odběru

Ptejte se nás na cokoliv

Máte dotazy na pronájem svého bytu? Rádi vám poradíme.
Kontaktujte nás

Další články

Zadejte e-mail a přihlašte se k newsletteru:

*Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Poslední krok...

Vyplňte vaše kontaktní údaje a odkaz na záznam vám pošleme ihned.

Pojďme probrat možnosti Garantovaného nájmu u vaší nemovitosti

Vyplňte nám krátký formulář, abychom se mohli připravit. Ozveme se zpět do jednoho pracovního dne.

Políčka s * jsou povinná.

[forminator_form id="1180"]

Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Spěchá to? Zavolejte nám

777 467 487

od pondělí do pátku 9–17 hod.

nebo napište na info@garantovanynajem.cz