Často kladené dotazy
Proč garantovaný nájem?
Jak služba GN v praxi funguje?
Potom, co nás kontaktujete, si váš byt přijedeme prohlédnout. Na schůzce probereme vaše představy, zasvětíme vás do fungování Garantovaného nájmu a nabídneme vám konkrétní částku nájemného včetně inflační doložky, kterou vám můžeme garantovat.
Už na první schůzce můžeme podepsat smlouvu. Až poté od vás byt převezmeme do správy a vaše starosti s pronájmem končí. Nejdéle po uplynutí dvou kalendářních měsíců od převzetí bytu vám na bankovní účet posíláme první platbu smluveného nájemného. A to se opakuje každý měsíc až do konce naší spolupráce.
Na konci vám byt vracíme v původním stavu, mínus běžné opotřebení. Váš byt jsme při převzetí důkladně nafotili, v pravidelných intervalech ho kontrolujeme a staráme se o opravy, takže nemovitost zůstává udržovaná a neztrácí na hodnotě.
Jak probíhá první schůzka?
Potkáme se v bytě, který chcete pronajmout. Podíváme se, jak byt vypadá, jak je velký a vybavený. Vyslechneme si vaše představy o délce spolupráce a podmínkách, jak váš byt smíme pronajímat (počet osob, zvířata atd.). Následně vám detailně vysvětlíme, jak služba Garantovaný nájem funguje, jaké výhody přináší a jaké nájemné vám můžeme nabídnout.
Pokud budete souhlasit, už na první schůzce podepíšeme smlouvu a domluvíme se na termínu převzetí bytu do správy Garantovaného nájmu.
Cena & návratnost
Proč mám někomu platit 20 % z nájemného, když si zvládnu byt pronajmout sám?
Je to volba. Po letech zkušeností si troufáme tvrdit, že většině majitelů dokážeme návratnost bytu zvýšit, ačkoli naše služba něco stojí.
Za vším jsou totiž synergie. Garantovaný nájem má ve správě stovky bytů a staráme se i o věci, které běžný majitel svépomocí neřeší. Nechce se mu v lednu dojednávat s nájemníky zvýšení nájemného o inflaci, nechce se mu strhávat z kauce drobné za vyvrtané díry, nechce se mu při prvním zpoždění s platbou nájemníkovi psát a vystavovat splátkový kalendář. To všechno stojí ale peníze, které normálně tečou z kapsy majitele.
U nás máme na všechno transparentně nastavené procesy a tým zkušených profesionálů, kteří se starají od technických záležitostí až po administrativu o vše místo majitele. Rychleji, efektivněji a maximálně férově.
Kolik služba stojí?
Přímo nám žádné peníze neposíláte. Služba GarantovanyNajem.cz se stává vaším nájemníkem a jsme to my, kdo vám každý měsíc posílá nájemné ve výši, kterou jsme si domluvili při první schůzce.
Garantovaná částka je vždy o něco nižší než tržní nájemné, u varianty GARANCE o zhruba 20 %. Vy jako majitel víte, kolik každý měsíc dostanete, na nás je byt pronajmout tak, aby všechna čísla hrála. Pokud se nám to nedaří, pro vás se nic nemění.
Z rozdílu mezi tím, kolik nám platí podnájemník a kolik posíláme vám (což je vlastně onen poplatek za naše služby), potom kryjeme rizika spojená například s poškozením bytu nebo neplatícími podnájemníky, která by jinak nesl majitel.
Za jak dlouho byt pronajmete?
Byt pronajímáte přímo nám, tedy službě Garantovaný nájem. Ve chvíli, kdy podepíšeme smlouvu, začíná běžet čas. Pokud najdeme podnájemníka okamžitě, první platbu můžete čekat za pár dnů. Nejpozději pak od druhého měsíce od převzetí nemovitosti. Ať už se nám byt podaří obsadit nebo ne, to je po podpisu už jen a pouze naše starost.
Validace
Za co všechno mi jako správce nemovitosti ručíte?
Klientům nabízíme čtyři pilíře záruk, které vás chrání před hlavními riziky. Jejich šíře závisí na zvolené variantě GARANCE nebo ÚSPORA, ale zakládáme si na nich jako na naši největší výhodě:
- Neobsazenost
Nájemné vám vyplácíme i v případě, že se nám byt z jakéhokoli důvodu nepodařilo obsadit podnájemníkem. - Neplatiči
Nájemné vám vyplácíme, i když nám podnájemník neuhradí včas nebo vůbec. - Poškození
Garantujeme vrácení bytu v původním stavu. Pravidelně ho opravujeme a vy ho zpět dostáváte vždy uklizený, vymalovaný a plně funkční. - Starosti
Garantujeme vám 100% bezstarostnost. Staráme se o prohlídky bytu, předávky novým podnájemníkům, vyúčtování i komunikaci s SVJ.
Jakým způsobem vybíráte podnájemníky?
Protože je pro nás velmi důležité vybrat do bytů našich klientů slušné a solventní podnájemníky, náš obchodník vždy řádně prověřuje každého zájemce o bydlení. Zjišťuje a ověřuje si, zda je zájemce v registru dlužníků nebo má insolvenci, zjišťuje, kde a na jaké pozici zájemce pracuje, zda má rodinu apod. Obchodník pokládá otevřené otázky a snaží se odhadnout, zda zájemce mluví pravdu nebo lže. Počet osob potom musí odpovídat velikosti bytu.
Jak řešíte škody na bytě a dluhy na nájemném?
Každý z našich podnájemníků je pojištěný a má u nás uloženou kauci. V případě, že dojde ke škodám ze strany podnájemníka, je naší povinností tyto škody neprodleně vyřešit buď opravou, výměnou nebo v neposlední řadě finanční kompenzací majiteli.
Pokud některé z vybavení doslouží vlivem stáří nebo se poškodí např. kotel, tak v tomto případě se obracíme na majitele s návrhem řešení. Ten potom sám rozhodne, zda si opravu zařídí po vlastní ose, nebo využije našich služeb.
Co když nechci v bytě kuřáky ani podnájemníky se zvířaty?
Co se kuřáků týče, tak kouření v bytech i na balkónech je na základě podnájemní smlouvy jednoznačně zakázané. Už to většinu kuřáků odradí. V průběhu podnájmu byt pravidelně kontrolujeme, takže tento nešvar umíme odhalit. Pokud narazíme na kuřáka, dostává od nás okamžitou výpověď, protože moc dobře rozumíme tomu, že nechcete, aby váš byt byl další léta cítit kouřem.
U domácích mazlíčků narážíme na občanský zákoník a riziko diskriminace. Nemůžeme je zakázat, řešíme je zvýšenou kaucí. Pokud zájemce o bydlení trvá na zvířeti, vyžadujeme výslovné zaručení se za veškeré škody a složení dvojité kauci pro případ, že by mazlíček cokoli poničil či znehodnotil.
Administrativa
Na jak dlouho se uzavírá NS?
Garantovaný Nájem lze využít na 2–10 let, nejčastěji klienti volí dobu 5 let. Na konkrétní době pro váš byt se domluvíte s obchodníkem.
Co když budu chtít vrátit byt dříve? Je nějaká výpovědní doba?
Jako majitel u nás máte poměrně velkou svobodu. Spolupráci tak můžete ukončit kdykoliv bez udání důvodu, výpovědní doba je maximálně 4 měsíce. A pokud se nám byt uvolní již například po 2 měsících, vrátíme vám ho i dříve.
Pokud od nás chce majitel byt vrátit bez udání důvodu do 4 měsíců, a nevyužije výměnou nějakou další ze služeb VITOM realitního ekosystému (prodej nemovitosti, výkup, rekonstrukce apod.), máme právo na odstupné za brzké ukončení ve výši 100% slevy na poslední nájemné. U varianty GARANCE je ochranná doba 2 roky.
Jaké nemovitosti mohu službě GarantovanyNajem.cz pronajmout?
Služba Garantovaný nájem spravuje byty všech velikostí a typů nebo celé bytové domy. Konkrétní nemovitost si vždy pronajímáme přímo my a kompletně se staráme o její správu, vyúčtování služeb, úklid, údržbu, revize, reklamace, péči o zeleň apod. Hlavní je, aby byl byt či dům v dobré kondici, případně aby byla vůle majitele ho do dobré kondice dostat. I s rekonstrukcemi a jejich financováním umíme pomoci.
Mohu pronajmout nemovitost, i když v ní jsou nájemníci?
Ano, i toto je možné. V takovém případě je ovšem potřebná součinnost od stávajících nájemníků. Veškerou komunikaci s nimi můžeme řešit my, jen se jim změní smlouva.
Jaký je postup do předání nemovitosti?
Prvním krokem je osobní schůzka a prohlídka bytu. Po schválení podmínek spolupráce podepisujeme nájemní smlouvu a v domluvený den si předáváme nemovitost. Při předání sepíšeme stavy měřičů, fotíme stav bytu a zapisujeme nábytek, který v bytě zůstává.
Jak je to s kaucí?
I na toto myslíme. Od každého podnájemníka vybíráme kauci, která kryje jeho případné dluhy a jím způsobené škody. Zároveň každý byt pojišťujeme na domácnost a nájemníkům zajišťujeme pojištění odpovědnosti. Váš byt je tedy chráněn před různými nežádoucími situacemi.
Jak funguje přepis energií?
Ve službě GarantovanyNajem.cz hradíme veškeré náklady související s provozem bytu a domu, tedy všechny vyúčtovatelné položky. Platby do Společenství vlastníků jednotek (SVJ) umíme vyčíst z evidenčního listu. Tyto platby budete dostávat společně s nájmem a následně uhradíte zálohy do SVJ vy. Elektřinu a plyn standardně přepisujeme přímo na podnájemníky.
Jak funguje vyúčtování záloh za energie a služby?
Pokud se jedná o byt, který je součástí SVJ, tak vám jednou ročně přijde od SVJ vyúčtování. Toto vyúčtování jednoduše přepošlete nám a my jej rozúčtujeme. Eventuální nedoplatky uhradíme obratem. Pokud se jedná o celý bytový dům, tak se o celou správu vyúčtování staráme my.
Kontrolujete můj byt?
Prevence je pro nás prioritní. Víme, že pro některé majitele je kontrola bytu nepříjemnou záležitostí, a proto ji zajišťujeme my. Na kontroly bytů chodí naši technici po prvních třech měsících a poté každý rok, abychom měli jistotu, že je o vaši nemovitost stále dobře postaráno.
Jste realitní kancelář?
Realitní kancelář nejsme, nepodnikáme ve zprostředkování nemovitostí. Jsme služba GarantovanyNajem.cz z rodiny VITOM realitní ekosystém.