Blog > Nejčastější otázky k naší nájemní…

Nejčastější otázky k naší nájemní smlouvě

Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších otázek, které majitele zajímají v souvislosti s nájemní smlouvou. Zaměříme se mimo jiné na platbu energií, zohlednění inflace, kontroly nemovitosti i na to, jak koronavirus ovlivnil ceny nájmů

 

1. Kdy mi začnete platit nájem?

Nejprve si od vás převezmeme kompletně přichystaný byt, v tzn. „stavu 0″, tedy čistý, vymalovaný a nepoškozený. Peníze od nás Vám začnou chodit v okamžiku, kdy najdeme slušného Podnájemníka, nejpozději však po uplynutí dvou kalendářních měsíců.

Konkrétní příklad výpočtu může vypadat následovně:

Dne 25. 2. od vás převezmeme byt ve stavu 0, následně běží lhůta dvou kalendářních měsíců (tedy do 25. dubna). Nejpozději od 1. 5. vám garantujeme zasílání nájemného pravidelně vždy do 10. dne v každém měsíci. Nejpozdější termín první platby je pro nás závazný bez ohledu na to, zda nájemníka do této doby najdeme či ne. Nejčastěji obsazujeme byt během jednoho měsíce. V takovém případě začínáme platit garantované nájemné od data podpisu podnájemní smlouvy.

2. Jaké služby a energie platíte vy, případně podnájemce?

Úhrada služeb a energií se skládá ze 2 složek. Ze složky související s užíváním bytové jednotky a složky týkající se vlastnictví.

Složky související s užíváním bytu hradíme my. Mezi ně patří například ohřev teplé, studené vody, výtahy, úklidy apod. Dále jsou zde zahrnuty další poplatky, jako například plyn a elektřina. Tyto energie přepisujeme na sebe. Veškeré starosti a jednání s dodavateli tak přebíráme my.

Složku související s vlastnictvím hradí majitel nemovitosti. Do této části spadá například fond oprav, odměna statutárnímu orgánu či pojištění nemovitosti.

Samostatným nákladem bývá internet. V tomto případě majitelům doporučujeme, aby vypověděli smlouvu se stávajícím poskytovatelem a podnájemníci si internet řeší vlastní cestou.

3. Jak probíhají kontroly bytu?

V našem i vašem zájmu je, aby byla nemovitost v co nejlepším pořádku. A právě z tohoto důvodu probíhají kontroly bytu v pravidelných intervalech. Přičemž první se uskutečňuje po 3 měsících od nastěhování podnájemníka. V průběhu této návštěvy ověřujeme, zda nájemník dodržuje smluvené dohody. V případě, že tomu tak není, sjednáme nápravu.

Těchto kontrol se může v případě zájmu zúčastnit i majitel. Pokud se rozhodne tuto možnost nevyužít, pak mu posíláme e-mailem report, ve kterém obdrží náš komentář včetně fotografií.

Následné kontroly probíhají v horizontu jednoho roku. V případě, že obdržíme například stížnosti sousedů, pak přistupujeme ke kontrolám častějším.

4. Kdo bude ve vašem bytě bydlet?

Při výběru vhodného podnájemníka jsme na jedné lodi. Podpisem nájemní smlouvy přebíráme zodpovědnost za stav vašeho bytu a jsme zavázáni vám jej za pár let vrátit v původním stavu. Proto u každého zájemce kontrolujeme dostupné registry, bereme v úvahu dispozice konkrétního bytu.

Naši makléři mají dlouholetou praxi, zkušené oko a jsou motivovaní problémům předcházet.

5. Je ve výši nájmu zohledněna inflace?

Inflace jako taková nutně nemusí znamenat zvýšení nájmu, nájemní smlouvy inflační doložku neberou v úvahu. Existují ale faktory mimo inflaci, které zohledňujeme. Mezi ně patří například skokové zvýšení nájmu. V otázce navýšení nájmu jsme vždy otevřeni diskusi s majitelem.

6. Jaké jsou možnosti výpovědi smlouvy?

Coby majitel nemovitosti můžete smlouvu vypovědět hned z několika důvodů:

  • v případě, že bychom nezaplatili nájem,
  • pokud byl byt využit k jiným účelům, než bylo sjednáno,
  • případně je váš byt poškozován.

Majitelé ovšem mohou dát výpověď i v případě, kdy jsou spokojeni. Pokud například nastane situace, že potřebujete byt pro své vlastní potřeby, případně chcete řešit prodej bytu.

K dnešnímu dni jsme řešili pouze 3 případy výpovědi smlouvy dle požadavků našich klientů, kterým se vždy snažíme vyjít vstříc.

7. Jak se určuje výše provize?

Výše provize pro službu GarantovanyNajem.cz souvisí s délkou uzavřené smlouvy. U smlouvy uzavřené na 2 až 7 let, je výše provize v hodnotě 20 % z ceny tržního nájmu. Pokud je smlouva uzavřena na dobu delší než 7 let, pak je provize ve výši 15 %.

8. Jak ovlivnil koronavirus ceny nájmů?

Koronavirus měl vliv na řadu oblastí, včetně realitního trhu. Zaznamenali jsme pokles poptávky klientů v Praze i Brně. Podnájemníci se současně snaží domluvit nižší cenu nájmu a reálně tak ceny nájmů v Praze klesají až o 10 %.

Máte další otázky? Neváhejte se na nás kdykoliv obrátit. Jsme tu pro vás.

Odebírejte newsletter

Získejte dobré rady a tipy ze světa dlouhodobého pronájmu.
Přihlásit se k odběru

Ptejte se nás na cokoliv

Máte dotazy na pronájem svého bytu? Rádi vám poradíme.
Kontaktujte nás

Další články

Zadejte e-mail a přihlašte se k newsletteru:

*Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Poslední krok...

Vyplňte vaše kontaktní údaje a odkaz na záznam vám pošleme ihned.

Pojďme probrat možnosti Garantovaného nájmu u vaší nemovitosti

Vyplňte nám krátký formulář, abychom se mohli připravit. Ozveme se zpět do jednoho pracovního dne.

Políčka s * jsou povinná.

[forminator_form id="1180"]

Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

Spěchá to? Zavolejte nám

777 467 487

od pondělí do pátku 9–17 hod.

nebo napište na info@garantovanynajem.cz