Nová kolegyně Jana Kořízková poznává firmu a své kolegy
„Komunikace s klienty je zcela upřímná. Je potřeba jim detailně vysvětlit podmínky smlouvy, aby všemu správně porozuměli.“ Jana Kořízková nám prozradila, jak vypadá její pracovní náplň, jak dlouho trvá podpis jedné smlouvy a na co je potřeba se zaměřit.
Jani, kdy jsi nastoupila do GarantovanyNajem.cz?
Součástí GN jsem se stala v říjnu letošního roku. Nastoupila jsem na office pozici, což především znamená, že mám na starosti přípravu a podepisování podnájemních smluv s klienty, přepisy energií a další administrativu.
Proč ses pro tuto pozici rozhodla?
Před nástupem do GN jsem 7 let pracovala jako baristka. Časem jsem ale začala postrádat možnost většího přemýšlení a uvažování během práce. Současně mě baví komunikace s lidmi, a tak jsem začala hledat jiné možnosti. Vyzkoušela jsem si následně práci na back office pozici, která mě hodně bavila. Byla to ale pozice v IT firmě, a toto prostředí mi nebylo příliš blízké.
Pak jsem uviděla inzerát od GN, který na mě zapůsobil. Řekla jsem si, že bych chtěla být součástí takového týmu. Byla jsem proto nadšená, když se mi ozval Petr Cigánek a pozval mě na pohovor. Samozřejmě jsem byla nervózní, ale měla jsem po prvním kole velkou radost, a ještě více jsem cítila, že tu práci skutečně chci. Zrušila jsem následně pohovory ve všech ostatních firmách a soustředila jsem se jen na to, abych splnila úkoly do druhého kola pohovoru. Chtěla jsem udělat vše pro to, abych uspěla.
Jaké úkoly bylo třeba v druhém kole pohovoru splnit?
Během druhého kola mě čekaly celkem 4 praktické úkoly. Především jsem se předem měla zorientovat v aplikaci Asana, naučit se v ní efektivně pracovat a vyhledávat informace. Také mne čekal improvizovaný telefonický rozhovor, během kterého byly zase prověřeny moje komunikační dovednosti a schopnost reagovat.
Z úkolů jsem sice byla nervózní, ale Petr Cigánek mě hodně podpořil. Navíc jsem v časovém rozmezí nezvládla všechny 4 úkoly, ale ve výsledku to nebylo důležité. Důležité bylo obhájit, proč jsem postupovala, jak jsem postupovala a vysvětlit svá rozhodnutí.
Jaké pak byly tvé začátky ve firmě?
Hodně mě zaujal celkový duch firmy, už při pohovoru mě upoutal strom života, který je na zdi. Pije se zde filtrovaná voda, výběrová káva apod. Taky se mi velice líbí inovativnost firmy. Je zde důležité být proaktivní, vše zlepšovat a obnovovat.
Jaké byly tvé počáteční dny a vztahy s kolegy?
Abych byla upřímná, tak tato část mohla být trochu lepší. Bohužel můj nástup vyšel na dobu, kdy člověk, pod kterého spadám, měl zrovna dovolenou. Zaučoval mě proto někdo jiný, který bohužel neznal mou přesnou pracovní náplň. Ze začátku tak byl v řadě věcí velký chaos.
Nyní je to už mnohem lepší. Dokážu z velké části pracovat sama, v jednotlivých aktivitách se dobře orientuji. Je pro mě celkově důležité, abych si vše vyzkoušela v praxi. Pak věcem lépe porozumím.
Zmínila jsi, že tvou pracovní náplní je podepisování smluv. Víš, kolik jsi jich podepsala během prvního měsíce?
Řekla bych, že jich bylo přibližně sedm. Tím, že jsem se teprve zaučovala, tak jsem u některých podpisů byla jako přísedící. Připravovala jsem veškerou potřebnou dokumentaci, vkládání do našeho interního systému apod. Nyní je těch podpisů samozřejmě více. To, co mi předtím trvalo měsíc, nyní zvládnu za týden.
Pracuješ na všem samostatně, nebo máš k dispozici asistenci?
Nyní už vše zvládám úplně sama. Samozřejmě, pokud se vyskytne nějaká komplikovaná situace, tak ji řeším se svým nadřízeným, ale to je spíše výjimečné. Celkově jsem si mnohem více jistá sama sebou a dokáži s klienty lépe komunikovat.
Co bys vzkázala klientům, kteří zvažují, že s námi podepíší smlouvu?
Nejprve bych ráda řekla, že schůzka je čistě informativní. Nemusí se tedy obávat, že musí ihned podepisovat smlouvu. Během schůzky s nimi obchodník projde všechny důležité informace týkající se smlouvy a spolupráce.
Samotnou smlouvu vždy zasílám dopředu, před samotnou schůzkou. Je to z toho důvodu, že klient tak má prostor vše v klidu pročíst a připravit si otázky na vše, co ho zajímá. Během schůzky si pak potvrdíme, že si klient smlouvu pročetl, a že je mu vše jasné. Současně klientovi přečtu všechny důležité body a podbody smlouvy, aby bylo jasné, s čím klient podpisem smlouvy souhlasí. Vše je tedy jasné a nemůže se stát, že by klient podepsal něco, s čím nesouhlasí.
Jak dlouho trvá podpis jedné smlouvy?
Ideální čas by byl půl hodiny, ale většinou trvá i déle. Někdy 45 minut, jindy hodinu. Pokud klient přijde na schůzku připravený, tak je samozřejmě celkový čas kratší.
Kdybys mohla něco vzkázat potenciálním klientům a kolegům, co by to bylo?
Zákazníkům bych ráda řekla, aby neměli obavy se nám otevřít. Ať vnímají, jací jsme, protože lidé v GN jsou skuteční profesionálové, jsou přirození a s klienty i mezi kolegy budujeme pozitivní vztahy. A kolegům bych ráda řekla, že se těším na další společnou cestu a vzájemné poznávání.
Nyní přejdeme i k tvému osobnímu životu. Jak nejraději relaxuješ?
Nemám jeden zaručený způsob, v různých situacích využívám jiné možnosti. Většinou je to ale sport, někdy jóga, jindy plavání, kruhový trénink nebo třeba volejbal či jízda na kole. Jindy si zase ráda sednu s šálkem dobré kávy, dám si zákusek nebo něco dobrého k jídlu a čtu oblíbenou knihu nebo si zapisuji myšlenky do diáře.
Jezdíš i do práce na kole?
Jak kdy, někdy jedu na kole, jindy využiji městskou hromadnou dopravu. Je pravda, že jízda na kole je moc příjemná. Jezdím ze Židenic, odkud vedou krásné cyklostezky podél vody. Kolem jsou samé stromy a téměř žádní lidé, což mám strašně ráda.
Chcete se nás na cokoliv zeptat?
Pro otázky ke službě GarantovanyNajem.cz volejte 777 467 487. A pokud byste u nás rádi pracovali, napište nám na kariera@vitom.cz .