Návod pro majitele nemovitostí
už žádní neplatiči

Stresujete se s neplatiči? Bojíte se navíc, že vám nájemník zničí byt? To jsou dvě z nejčastějších obav, které služba GarantovanyNajem.cz® klientům řeší. Pro majitele nemovitostí, kteří svou nemovitost pronajímají svépomocí, odkrýváme náš osvědčený postup pro řešení případných problémů s nezaplaceným nájemným.
Nebo se rizika neplatičů zbavte úplně
Viktor Mejzlík a Tomáš Suchomel Zakladatelé služby Garantovaný nájem

GarantovanyNajem.cz®

Nájemné bez strachu z neplatičů

Máte důvod se bát? Podle Atlasu Čechů je v ČR přes 600 000 lidí bojuje s exekucemi. Třetina Čechů přežívá od výplaty k výplatě a každý 10. nájemník je ve vážných finančních problémech. A podle našich dat, majitelé přichází ročně až o 20 % příjmu a 67 hodin času vinou neobsazenosti bytu, škod a neplatičů.

Riziko neplatičů je nutné minimalizovat už dávno předtím, než si majitel všimne, že nájemník neposlal nájem na účet. Podcenění krizových scénářů a lehkovážnost může někomu léta procházet, o to víc ale případný náraz zabolí. Věnujte pozornost 4 předpokladům úspěšného pronájmu:

Co dělat s neplatičem, který se zpozdil s nájemným?

První přátelské upozornění

Jako majitel každý měsíc zkontrolujte, že vám nájemné dorazilo ve splatnosti na účet. Pokud je nájemník ve zpoždění (byť jeden jediný den), pošlete mu e-mailem upomínku s prosbou o uhrazení nájemného do 3 dnů. Případně mu dodatečně zavolejte a navrhněte možnost splátkového kalendáře.

Co nedělat: Nečekat, že se věc vyřeší sama.

Oficiální upomínka

Pokud nájemník nepošle ani část peněz v prodlouženém termínu, po 7 dnech od prvního upozornění pošlete tzv. oficiální upomínku. Pokud by došlo na nejhorší a celý spor skončil u právníků, chcete v ruce mít textový záznam o včasném vymáhání dlužné částky.

Co nedělat: Nevolat, vždycky psát.

Vystěhování nájemníka

Neodpovídá vám nájemník? Nedrží své slovo a domluvené splátky na vašem účtu přes všechny sliby a výmluvy nejsou? Maximálně měsíc po prvním nezaplaceném nájemném celou záležitost předejte právníkům.

Vystěhování nájemníka v České republice není jednoduché – je potřeba jednat co nejrychleji a rovnou právníkům předat celou písemnou komunikaci, jinak hrozí, že můžete přijít třeba až o roční příjem z nemovitosti.

Co nedělat: Nečekat, i tak to bude trvat měsíce.
  • RADA ZKUŠENÉHO

    Empatie a pochopení má v jednání místo jen v případě, že nájemník spolupracuje a drží své slovo.

  • Vaše důvěra ve zkušených rukách

    0

    Rok založení společnosti VITOM a náš začátek v realitách

    0+

    Bytů a domů máme aktuálně v naší správě

    0%

    Klientů s námi první smlouvu prodlužuje

    0+

    Požadavků podnájemníků vyřídíme každý měsíc

    Možná se ptáte

    Majitelé, kteří pronajímají jednu dvě nemovitosti a mají štěstí na nájemníky, si často neumí ani představit, jaké černé scénáře jim hrozí. Nájemník, který byt promění ve varnu drog, nechá ho odpojit od elektřiny nebo plynu, případně se z něj vyklube neplatič, který slibuje hory doly, zatímco skutek utek.

    To zažil na vlastní kůži i zakladatel Garantovaného nájmu Viktor, který po Brně před lety naháněl nájemníka, aby vybral nájemné v hotovosti. Právní prostředí chrání nájemníky, takže jako majitel pronajímající svépomocí musíte jednat rychle – a ani tak není zaručené, že nepřijdete na nějakou dobu o příjem z nemovitosti, zatímco hypotéku splácíte dál.

    Klientům, kteří své nemovitosti svěří Garantovanému nájmu po tom, co se spálili, se snažíme pomoci, jak jen můžeme. Pokud vám ale nájemník dluží tři nebo více nájmů, není dobře napsaná smlouva nebo má nájemník dluhů (nedejbože exekucí) za sebou více, jde spíš o minimalizaci dalších škod – vystěhování problémového neplatiče a co nejrychlejší pronajmutí nemovitosti spolehlivému nájemníkovi.

    Vymáhání minulých dluhů předáváme právníkům a řešíme je až ve chvíli, kdy nemovitost zase generuje příjem a vaše finanční situace je stabilní. To byl příklad například našeho klienta Petra.

    Dobré vztahy mezi pronajímatelem a nájemníkem jsou vždy výhodou. Jakmile ale nájemné nepřijde včas, je lepší jednat s nulovou důvěrou – slušný nájemník to jistě pochopí a bude chtít nepříjemnou situaci co nejrychleji vyřešit. S příliš vstřícným přístupem můžete tvrdě narazit a svou chybu si uvědomit až ve chvíli, kdy se budete marně snažit celou věc řešit soudní cestou.

    Garantovaný nájem klienty tohoto rizika zbavuje a vy nemusíte vůbec řešit, jestli nájemník platí včas nebo ho uhánět. O všechno se profesionálně stará naše inkasní oddělení.

    Zadejte e-mail a přihlašte se k newsletteru:

    *Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

    Poslední krok...

    Vyplňte vaše kontaktní údaje a odkaz na záznam vám pošleme ihned.

    Pojďme probrat možnosti Garantovaného nájmu u vaší nemovitosti

    Vyplňte nám krátký formulář, abychom se mohli připravit. Ozveme se zpět do jednoho pracovního dne.

    Políčka s * jsou povinná.

    [forminator_form id="1180"]

    Vaše osobní údaje budou zpracovány podle pravidel o ochraně osobních údajů.

    Spěchá to? Zavolejte nám

    777 467 487

    od pondělí do pátku 9–17 hod.

    nebo napište na info@garantovanynajem.cz